dissabte, 5 de desembre del 2015

1. Escalfament U3

Activitats

1.    Planificar i produir. Què és un blog?

1.1. Cercar a l’OPTIMOT Què sabem dels blogs? o cal dir-ne blocs? I com es diuen els que hi escriuen? bloguer, bloguera, blocaire o bloguista. Com es diu el text que s’hi escriu, entrada o apunt? I un comentari, qui el fa? Un microblog, què és? Saps definir un edublog? Com s’escriuen els diferents elements d’un web, en majúscules o minúscules?
Si vols saber les respostes, escriu blog* a la finestra de l’OPTIMOT i tria la cerca bàsica.
Respon una pregunta en un comentari.


     1.2.Triar i presentar

Si haguessis de presentar el teu blog davant d’un auditori en el marc d’unes jornades, ho faries igual que si fossin els teus companys de feina?  O  uns alumnes de primària? Hi ha diferència si la presentació és oral o escrita?
Escull un blog de viatges d’aquest enllaç: blogs de viatges en català i presenta’l per escrit en poques paraules (màxim 80 paraules). Tria el mitjà i els destinataris: un blog personal, institucional, d’una agència de viatges, d’una associació de defensa del consumidor, per a públic inexpert i jove...

Fixa-t’hi: Anomenem registre a la variació de la llengua que cada parlant tria per adaptar-se a la situació de comunicació. Cada parlant coneix i fa servir un ventall força ampli de registres, tenint en compte el tema, la intenció, el nivell de formalitat i el canal.

Escriu la resposta en un comentari. Escriu el mitjà i els destinataris escollits.
Per saber-ne més:


29 comentaris:

Dolors Siles García ha dit...

Les respostes de les preguntes les heu de fer en aquests espais de comentaris.

Núria Santos ha dit...

Escalfament.- act 1.1
font d' informació: termcat.cat

La Secció Filològica es decanta per blog
27/02/2013


El diccionari normatiu recull, en la seva darrera actualització, la forma blog per designar la “Pàgina web, generalment de caràcter personal, que té una estructura cronològica que s’actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos”. D’acord amb aquesta decisió, la “Persona que crea i gestiona un blog” o l’”Internauta que sol navegar per blogs” s’anomena en català bloguer o bloguera.

La decisió va ser aprovada el mes de novembre passat per la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, que va estudiar el cas a petició del Consell Supervisor del TERMCAT. El Consell Supervisor havia aprovat l’any 2005 les formes bloc i blocaire, ara desestimades, per a designar, respectivament, aquests conceptes.

El motiu bàsic que ha menat la Secció Filològica a proposar el canvi de bloc per blog (i de blocaire per bloguer -a) és el fet que blog s’ha estès en català molt més que bloc: s’utilitza en la majoria de mitjans de comunicació catalans, és la forma que fan servir la major part d’universitats catalanes i ha estat defensada per diversos especialistes.

El TERMCAT, seguint la decisió de l’Institut d’Estudis Catalans, difondrà a partir d’ara les formes blog i bloguer bloguera des dels seus productes terminològics.

Núria Santos ha dit...

Escalfament.- act 1.2

RESPOSTES A PREGUNTES:
La presentació del blog no seria igual en funció del lloc on ho hagués de fer i a qui anés dirigida seria més o menys informal i el vocabulari o argot també s'adequaria al públic. No seria el mateix per exemple, el vocabulari seleccionat per explicar-ho a nens de primària que a persones adultes. Tanmateix s'ha de tenir en compte la intenció de la comunicació que incidirà en el registre que utilitzaríem.
En relació a la presentació escrita vers l'oral, totes dues han de tenir una estructura adequada per fer-la interessant però l'oral la faria més informal, intercalant anècdotes i fent partícip al públic, s'ha d'aprofitar que aquest canal de comunicació proporciona feed-back immediat amb els oients, cosa que no succeeix si fos escrita amb els lectors.

----- PRESENTACIÓ BLOG---- http://senderismeentransportpublic.blogspot.com.es ----

El mitjà és un article adreçat a una associació amiga del medi ambient.

L'autor del blog "senderisme en transport públic" és en Rafa Lopez Martin. Va néixer a Barcelona el 1973 i va estudiar biologia i va ser en aquesta època quan va començar a interesar-se pel món excursionista. Actualment és professor a una escola de Barcelona i compagina la docència amb la difusió de rutes de muntanya en revistes com Descobrir Catalunya i també li han publicat rutes als llibres Racons d'aventura.
Al seu blog, tal com ens indica la capçalera, ens recomana itineraris en forma de travessia entre dues localitats fent servir el transport públic de Catalunya. Tot i que va deixar d'actualitzar el blog al desembre del 2014 per circumstàncies personals com ell mateix escriu, considero una referència planera per tots aquells que com ell i jo mateixa, valorem l'entorn natural més proper de casa nostra i volem senzillament deixar de banda el cotxe per arribar-hi. És per aquest motiu que us faig partícips del seu llegat, perquè tingueu una font d'informació pensada per a amants del'excursionisme.


ANNA ha dit...

Els diferents elements que hi ha en un web, com ara blogs, portals, pàgines web, apartats, enllaços, botons, etc., es poden escriure amb la inicial del primer mot en majúscula (i sense marcar-los ni amb cursiva ni amb cometes).


Quan en un document es fa constar una adreça d'Internet o una adreça de correu electrònic, cal tenir en compte primerament en quina mena de text apareix per saber quin tipus de lletra és el més adequat per escriure-la. Segons el tipus de text, les recomanacions són les següents:
1. Dins un text, convé escriure les adreces d'Internet i les adreces de correu electrònic preferiblement en cursiva, perquè així es diferencia clarament l'adreça del context en què apareix. Per exemple:


Optimot, consultes lingüístiques, és un servei que atén dubtes de llengua catalana sobre l'ús i la normativa actual. Podeu consultar el cercador de l'Optimot a l'adreça següent:http://optimot.gencat.cat.

Si voleu més informació escriviu-nos a info@hotelfreixa.com i us contestarem tan aviat com ens sigui possible.

En un text digital, els processadors de textos solen convertir en enllaços les adreces electròniques, de manera que ja adquireixen una distinció gràfica, per exemple, en rodona, subratllat i en blau.
2. En les targetes, en el paper de carta, etc., les adreces de llocs i pàgines web i les adreces de correu electrònic queden separades en una línia, de manera que el més adequat és deixar-les en rodona, sense marcar.
3. Pel que fa a les adreces d'Internet que apareixen en les citacions bibliogràfiques, s'escriuen en rodona i entre parèntesis angulars. Per exemple:
Llengua i Ús. Revista Tècnica de Normalització Lingüística [Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura] (des de 1994). ISSN 1134-7724. També disponible en línia a: [Consulta: 8 octubre 2010].

M. Antonia Rubio ha dit...

Activitat 1.1

El Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans, defineix blog com “pàgina web, generalment de caràcter personal, que té una estructura cronològica que s'actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos”.

Des de l’any 2013, segons decisió presa per la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, la forma més adequada és blog i no bloc.

Hi ha gran varietat de blogs segons la temàtica. Els relacionats amb el món de l’educació són els anomenats Edublogs i ofereixen gran possibilitat d’interacció entre l’alumnat i el professorat.

Unknown ha dit...

Ana Juan

Activita 1.1

El blogs són lloc web que permet compartir experiències, recopilar dades i donar opinions sobre temes de molt diversos tipus i donar-li accés a tot aquell que estigui interessat. Hi ha blogs que els fan sevir un grup reduït de persones, per estar al dia d'un tema concret, hi ha d'altres que tenen un gran nombre de seguidors. Les dades s'ordenen cronològicament i s'anomenen entrada.
Els blogs els escriuen bloguers i blogueres. Segons l'OPTIMOT, en l'última actualització del diccionari normatiu de l'Institut d'Estudis Catalans s'ha definit blog, bloguer i bloguera com les formes correctes en comptes de bloc o blocaire.
Un microblog és un servei de blog que podria dir-se entrada per la seva longitud, no més de 140 caràcters , per exemple, el Twitter es pot considerar un microblog.
Un edublog és un blog per donar suport a temes d'educació.

Unknown ha dit...

El mitjà en que he pensat és un edublog, el blog escollit és «La volta al món en família»http://www.voltaalmon.cat/

En aquest blog podem seguir les experiències que viuen una parella i els seus dos fills al donar la volta al món en 550 dies. Visiten 18 països d'Àsia i de Sudamèrica amb un nen i una nena d'un 8 i 10 anys. Al blog podem veure com el viatge es converteix en un aprenentatge per tos quatre i com els nens s'adapten amb una sorprenent facilitat a les diferents cultures, menjars i paisatges.

Unknown ha dit...

Activitat 1.2

Comentari d'un Blog personal

La meva passió per viatjar ve de quan era petita. Jo sempre demanava contes d’aventures relacionades amb viatges.
Jo tenia 8 anys quan vaig viatjar per primera vegada en avió, però encara recordo els preparatius i l’emoció que vaig sentir quan ens vam enlairar.
Ja fa molts anys volto pel món i crec que ara és el moment de compartir les meves experiències amb altres viatgers. Aquest objectiu és el que m’ha portat a crear el meu blog, que espero, sigui útil per tothom.

Unknown ha dit...

Activitat 2.Anàlisi del text Escapada Castanyer d’en Cuch (Preguntes)

●El registre lingüístic triat per l’autor és adequat? Si
●Per què? És un text informal i subjectiu. L’autor descriu l’arbre i les seves sensacions davant l’experiència d’observar-lo amb deteniment.
●De quin tipus de text es tracta, argumentatiu, instructiu o descriptiu? Descriptiu.
●El to del text és objectiu o subjectiu? Subjectiu Quins elements permeten identificar-lo?Verbs en primera persona del singular: recomano,vaig anar. Dóna la seva opinió: aconseguint picar-vos la curiositat
●El text et sembla adequat des del punt de vista de l’estructura (introducció, desenvolupament i conclusió)? No. No hi ha una estructura clara.
●L’ordre de la descripció és adequat? Jo crec que la descripció està una mica desordenada, primer descriu la part exterior del arbre i desprès la part interior per acabar describint un altre cop la part exterior i el que sent ell quan observa l’arbre amb deteniment.


Unknown ha dit...

Activitat 2.Anàlisi del text Escapada Castanyer d’en Cuch (Agrupa i ordena)

El Castanyer, ubicat al Parc Natural del Montseny, és l’arbre que té més diàmetre de Catalunya, gairebé 12 metres. El seu interior és buit amb dues obertures cap a l’exterior. A dins és tan gran que durant un temps hi va viure un carboner qui tenia la seva pròpia llar de foc a l’interior.
Recomano que, una vegada arribeu al Castanyer, hi feu un parell de voltes. Sense pressa, aneu-lo observant. La forma canvia totalment depenent de l’angle des del qual se’l mira. De fet, semblen arbres diferents.
Vaig anar a l’hivern. Les fulles a terra li donen un color torrat a tot el paisatge que encisa.
Una furgoneta fa excursions al castanyer cada dia, sempre amb cita prèvia.
La Eva, la guia de l’excursió, us explicarà la història i anècdotes del Castanyer per aconseguir picar-vos la curiositat.
És una d’aquelles escapades que et deixa amb ganes de tornar.

Unknown ha dit...

Activitat 3.2

El Castanyer d’en Cuch està ubicat al Parc Natural del Montseny, és l’arbre que té més diàmetre de Catalunya, gairebé 12 metres. El seu interior està buit i té dues obertures cap a l’exterior.
L’escapada per veure aquest arbre emblemàtic es pot fer en un dia i és adequada per tota la família, inclosos nens i mascotes.
Només es pot arribar en cotxe si s’arriba amb l’excursió organitzada per la guia autoritzada per entrar dins del Parc amb vehicle. Es diu Eva i fa sortides diàries en furgoneta amb reserva prèvia.
És molt recomanable contractar l’excursió per poder gaudir de les vistes, la carretera és preciosa i la furgoneta que es fa servir per portar la gent d’excursió és molt confortable. Els comentaris de la guia, experta coneixedora del Parc, també ajuden a gaudir de tot l’entorn.

Unknown ha dit...

Activitat 4.3

Poques vegades marxem enfadats d’una ciutat que visitem, però en el cas de Gant (Bèlgica), això és el que va passar. La raó és molt simple: ens va molestar moltíssim no tenir el temps adient per visitar-la com cal. Trepitjar un lloc, trobar-lo meravellós, i veure que has de marxar sense veure tot el que volies és decebedor. Per sort, hem pogut meravellar-nos de Gant a la nit, just quan mostra una de les seves virtuts més remarcables: la seva il•luminació.

Mai hem vist un barri antic amb un enllumenat tant magnific. Milers de focus repartits per carrers, places i edificis s’encarreguen de donar llum a la ciutat, però amb un detall únic, s’ha seguit tot un disseny d’il.luminació que aconsegueix una cohesió lumínica impressionant. Un treball encarregat al dissenyador d’il•luminació Roland Jéol, que ha portat a Gant a obtenir el guardó internacional City-People-Light Award (com si parléssim dels Oscars de la llum).

Unknown ha dit...

Un blog és una pàgina web, generalment de caràcter personal,que s’actualitza amb freqüència i conté informació o opinions sobre temes diversos. La persona que crea un blog es diu bloguer/a, termes que des de la darrera actualització del diccionari s’han trobat més adequats i per tant, han quedat desestimats els de bloc i blocaire.
El text que el bloguer publica és un apunt i el que s’escriu com a resposta a un apunt es diu comentari.
Altres conceptes relacionats amb aquest tema són per exemple els de “microblog”: blog amb apunts que tenen un nombre reduït i limitat de paraules, i el de “edublog”: weblog que s’utilitza amb finalitat educativa.

Unknown ha dit...

1.Escalfament U3.
1.2 Triar i presentar.
Blog escollit: TIPS DE VIATGE. http://www.tipsdeviatges.blogspot.com
Destinataris: un grup de pares de l’ AMPA.

Es tracta d’un blog de consells i anècdotes d’una parella d’arquitectes que viatgen amb els seus fills petits. Està ple d'informacions útils i comentaris entretinguts. El llenguatge que fan servir és col•loquial i fresc, gens avorrit, la qual cosa el fa molt atractiu.

Però, el que sorprèn quan el llegeixes, és la quantitat de consells pràctics que són de gran utilitat en cas què, algú de vosaltres vulgui fer el mateix recorregut. Des de la informació del lloguer de vehicles, avituallament, allotjaments, distàncies de rutes....tot allò que ens facilitaria moltíssim la tasca a l’hora de programar el viatge.

També us haig de dir que les fotografies que pengen són molt il•lustratives i de molta qualitat. I finalment, comentar que els apunts estan plens de links a mapes i informacions imprescindibles.

En resum, si voleu viatjar amb els vostres fills us recomano aquest blog, és molt i molt interessant!!

Héctor Salas López ha dit...

Activitat 1.1
Un blog segons el Diccionari de la llengua catalana es “Pàgina web, generalment de caràcter personal i poc institucional, que té una estructura cronològica que s’actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos.” Les persones responsables de crear o gestionar un blog, així com els internautes que visiten i comenten els blogs s’anomenen bloguers o blogueres i cada vegada que introdueixen una nova informació al seu blog s’anomena entrada. Un microblog, te la mateixa mecànica i funcionalitat que un blog, amb la diferència que tenen un nombre reduït i limitat de caràcters, aquest es molt utilitzat en les xarxes socials. Una de les variants dels blog son els edublog, els quals es centren en una temàtica amb fins educatius o entorns d’aprenentatge tant per professors com per alumnes.

Activitat 1.2
Si hagués de presentar un blog primer de tot tindria que saber a quin públic va dirigit, no serà lo mateix presentar un blog per a persones joves desenfadades, per a companys de feina d’una manera formal o per a alumnes de primària. Variarà la manera d’expressió, el lèxic utilitzat o inclòs el material audiovisual que podem utilitzar. Considero que una presentació oral permet interactuar més amb els oients, a més que permet rebre d’una manera mes aclaridora els dubtes o inquietuds dels oients.

El blog escollit es: http://www.elmonperlafinestra.blogspot.com.es/
El mitjà que he pensat es per a un públic jove per fer viatges amb amics.
Es un blog que redacta un home, explicant els viatges que realitza amb la seva família fent turisme amb autocaravana. Fan escapades per Catalunya o viatges per diferents països. Recull informació parlant de punts d’interès dels indrets visitats així com de les parades que van fent durant el seu viatja. A més recull un apartat de consells per viatjar amb autocaravana.

Unknown ha dit...

Activitat 1.1

Un edublog és un blog que té una finalitat educativa. S’utilitza tant pel professorat com per l’alumnat i és una eina idònia per a compartir continguts seqüencials, immediat, individuals i breus.
Entre els usos que ofereix l’edublog es poden destacar els següents:
• Facilita l’accés a recursos educatius (apunts, lectures, exercicis, etc).
• Permet publicar material de caràcter breu mitjançant articles curts, imatges, vídeos, podcast, etc).
• Permet interactuar els docents amb l’alumnat, proporcionant-los aclariments, comentaris, etc de tot el que s’hagi tractat a classe.

Unknown ha dit...

Activitat 1.2

El blog triat és http://apuntsdeviatge.blogspot.com/ i la presentació aniria dirigida a un public jove i inexpert. El mitjà seria un edublog.

Conèixer llocs nous i noves cultures és una manera d’enriquir-nos i de reforçar la nostra formació com a persones.
El blog que tot seguit us presentaré es diu Apunts de viatge (http://apuntsdeviatge.blogspot.com/) i en ell podeu trobar interessants descripcions de viatges que ha fet l’escriptor i fotògraf Jordi Canal Soler. L’autor del blog ha viatjat pels cinc continents, visitant una seixantena de països.
Les descripcions que l’autor fa dels seus viatges són força detallades i estan explicades de manera amena; a més, estan acompanyades de força fotografíes la qual cosa enriqueix molt les seves aportacions.

Anònim ha dit...

El diccionari normatiu de l'Institut d'Estudis Catalans es refereix a blog per designar la 'pàgina web, generalment de caràcter personal, que té una estructura cronològica que s'actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos'. I la forma bloguer, bloguera per anomenar la 'persona que crea i gestiona un blog' o l''internauta que sol navegar per blogs'.

Unknown ha dit...

Com es diuen els que hi escriuen? bloguer, bloguera, blocaire o bloguista
Durant un temps els termes blog i bloc van coexistir però des del febrer del 2013 s’ha decantat per una opció: Blog. Per tant, la persona que hi escriu o hi navega es diu bloguer o bloguera.

Unknown ha dit...

Activitat 1. 2
He triat el blog: 4 de viatge. http://quatredeviatge.blogspot.com.es/
Pensat per a famílies que vulguin viatjar amb nens.
Es tracta d’un blog amb molta informació dels viatges que han realitzat aquesta família. Hi ha molt suport gràfic, idees per fer que els nanos no s’avorreixin i de tots els viatges fan un apartat on parlen de lo més lleig de cada lloc. Molt interessant.
Com que va adreçat a persones que estiguin interessades en viatjar el llenguatge és molt col•loquial, de fet, he enganxat alguna falta d’ortografia.

Anna Bou ha dit...

La presentació del blog s’ha d’adaptar al públic a qui va dirigit, i del lloc on es presenti, és a dir, si he d’exposar-lo davant un auditori, es realitzarà amb un registre més formal que si ho faig davant dels meus companys de feina o amics. D’altra banda també crec que s’ha d’adequar a l’edat dels oients, ja que si és un públic infantil, no utilitzarem un llenguatge tècnic o que sigui difícil de comprendre’l. Crec que en les presentacions orals tens molt més lloc a la improvisació i potser no és tan formal com l'escrit, permet que el narrador interactuï amb el públic.

Anna Bou ha dit...

El blog que he triat és http://formentera-sergi.blogspot.com.es/ és un blog de caràcter personal on la presentació va dirigida a tot tipus de públic, és a dir de totes les edats, és un text informal sense temàtica especialitzada.
Narra les curiositats que l’autor ha pogut trobar dels diferents viatges que ha realitzat a l’illa, enllaços amb vàries webs sobre formentera i comentaris de caràcter personal, inclou imatges gràfiques de l’illa i fotografies pròpies.

Unknown ha dit...

Activitat 1.1

Un blog segons el Diccionari de la llengua catalana es “Pàgina web, generalment de caràcter personal i poc institucional, que té una estructura cronològica que s’actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos.”
Els bloquers o blogueres son les persones responsables de crear o gestionar un blog i cada vegada que introdueixen una nova informació al seu blog s’anomena entrada.
Els edublog son una de les variants dels blog, els quals es centren en una temàtica amb fins educatius o entorns d’aprenentatge tant per professors com per alumnes.

Unknown ha dit...

Activitat 1.2

Per poder presentar un blog primer s’ha de tenir en compte a quin públic va dirigit, ja que no es el mateix presenta’l a una població jove que en una empresa amb professionals.
Hi haurà variació amb el llenguatge, la manera d’expressar-se, el lèxic utilitzat o inclòs el material audiovisual que podem utilitzar.
El blog escollit es: http://www.sortirambnens.com/viatjar-amb-nens
Es un blog que redacta com fer viatges amb nens, rutes amb bicicleta, fires, museus, parcs infantils. Inclou també un recull de manualitats i entreteniments per fer a casa.

Una de tantes ha dit...

1.1. Què és un edublog?

Per començar caldria explicar la procedència del mot Edublog: ve de la unió de les paraules educació i blog. Per tant, un edublog són aquells blogs que s’emmarquen dins d’un context educatiu i pretenen ser un recurs pel procés d’ensenyament-aprenentatge, és a dir, de construcció de coneixement.

Podríem distingir tres tipus d’edublogs: els blogs d’assignatures, els individuals i els grupals d’alumnes.

Els edublogs afavoreixen l’autonomia de l’alumnat i l’ensenyament dinàmic, a part de ser un mitjà de comunicació entre professorat i alumnes. D’aquesta manera ajuden a fomentar la capacitat crítica dels estudiants i la implicació en el propi aprenentatge, fent-los més protagonistes.

Si ens centrem en els programes i les eines que podem utilitzar per a la creació d’un blog, podríem citar el WordPress o Flashblog, en cas de voler treballar en servidors propis amb un control total sobre les aplicacions. Per treballar de manera gratuïta es poden utilitzar programes com Blogger, Blogia, Blogsome o Nireblog. També existeix l’opció de treballar amb una plataforma d’e-learning on s’integra un blog, com per exemple Moodle o el Campus Virtual de la USC.

Des de la pedagogia constructivista els blogs es podrien utilitzar per:

- Desenvolupar la capacitat crítica dels alumnes
- Ampliar els continguts donats a classe
- Ser un vehicle de comunicació entre professorat i alumnat
- Ser un mitjà de comunicació i interacció entre els alumnes
- Desenvolupar la comprensió lectora
- Desenvolupar la competència digital (web 2.0)
- Aprendre a ser responsable en l’ús de la xarxa (alumnes)
- Adaptar-se a diferents ritmes d’aprenentatge
- Aproximar els pares al funcionament i treball de l’escola
- Ajudar als pares a dur un seguiment de la formació dels seus fills
- Enfortir la relació entre pares i fills

Per altra banda, a l’escola li suposa un recurs gratuït a través del qual també pot anunciar-se i difondre el seu treball, alhora que innova i ensenya a través de metodologies actuals

Una de tantes ha dit...

Act. 1.2

El blog que he triat és “Paisatges i jardins” (http://paisatges-jardins.blogspot.com.es/). La presentació serà oral, amb el recolzament visual de la projecció del blog. Els destinataris són els companys de feina d’un institut de secundària, concretament els dels departaments d’història i naturals.

Ja sabem que a aquest jovent li costa entrar en contacte amb la natura i motivar-se per la història, per aquest motiu us vull presentar aquest blog. Un blog molt visual, ple d’imatges fantàstiques de llocs i indrets d’arreu de la Península Ibèrica i més, com les Canàries, Rosselló, etc. a través del qual l’alumnat podrà aprendre sobre naturalesa, botànica, geografia, història, etc I a més a més, podrem fer ús de les TIC per dinamitzar l’ensenyament i augmentar la seva motivació.

Una de tantes ha dit...

Act 2. Anàlisi del text Escapada Castanyer d’en Cuch

● El to del text és objectiu o subjectiu? Quins elements permeten identificar-lo?

Es tracta d’un text subjectiu. Els elements que permeten identificar-lo són:

- Presència de verbs que indiquen opinió o sentiment. Exemple: “...et deixa amb ganes de tornar”.
- Ús de la primera persona en els verbs. Exemple: “Recomano que...”.
- Ús de recursos expressius variats. Exemple: “...color torrat...”).
- Ús de vocabulari afectiu i connotatiu. Exemple: ...picar-vos...”.
- Afirmacions categòriques. Exemple: “...que encisa”.
- Ús d’adjectius i adverbis valoratius. Exemple: “semblen arbres diferents”.
- Mode subjuntiu i imperatiu del verb. Exemple:”...arribeu...”.

Una de tantes ha dit...

Act. 3.2


El Castanyer d’en Cuch és l’arbre declarat monumental amb més perímetre de Catalunya. Se situa en el Parc Natural del Montseny i es pot visitar durant tot l’any.
La sortida dura unes 4 hores i és adequada per a tot el públic, tot i que té trams amb desnivells pronunciats que limiten la mobilitat de determinats col•lectius. Els animals estan permesos.
Donat que l’accés està restringit als vehicles autoritzats, s’ofereixen sortides organitzades i guiades durant el cap de setmana o bé concertades, per a grups i particulars, al llarg de la setmana.

Per a més informació i reserves trucar al telèfon: 691837399.

José Manuel López ha dit...

José Manuel López

Activitat 1.1

Un blog és una pàgina web, generalment de caràcter personal, que té una estructura cronològica que s'actualitza freqüentment i presenta informació o opinions sobre temes diversos. Els que tracten temes d’educació tenen el nom d’edublog. El bloguer o bloguera es la persona que crea i gestiona un blog. Es diu apunt al text que publica un internauta en un blog.


Activitat 1.2

El blog escollit és Diari de GR11 destinat a tota la gent que vol saber con es un Gr i en aquest cas concret el Gr11
Es un blog de tres amics de Terrassa que decideixen fer el Gr11 des de la Vall d’Aran dins al Cap de Creus, 800km en 35 etapes. El blog descriu els paisatges, refugis, dinars i totes les activitats que troben i fan pel camí, el blog aporta moltes fotografies que fan molt visual el viatge.